Nur Batur: NATO, Demokrasi ve Özgürlük!

-Konuk Yazar - 25 Haziran 2026 23:26 A A

Nur Batur

baturnur@hotmail.com     @NurBatur

 

NATO, 2. Dünya savaşının ardından DEMOKRASİ ve ÖZGÜRLÜK İDEALLERİYLE KURULDU.
Faşizm ve komünizme karşı“ Hür” dünyanın güçlü savunma örgütüydü.

Komünizme karşı öyle büyük zafer kazandı ki, koskoca Sovyet imparatorluğunu parçaladı. Urallardan Atlantiğe kadar uzanan demokratik büyük Avrupa hayali gerçekleşti. Ya sonrası ?

Ne yazık ki, NATO 1990’dan sonra aynı başarıyı gösteremedi. Aksine, ilk büyük hezimetini Afganistan’da yaşadı. Terörle mücadele ve demokrasi için girdiği Afganistan’ı, 20 yıl sonra Taliban’a terk etti
İkinci hatasını Libya’yı bombalayarak yaptı. Ülkeyi iç savaşa sürükledi.

Peki demokrasisi tehlikede olan Türkiye’de ne yapacak?
Gerçek olan şu ki, Türkiye, 1950’lerde Kore’ye asker gönderen ülke değil artık!
Türkiye’de Nato’ya çok sert ve haklı eleştiriler var.
7-8 Temmuz’daki Ankara zirvesinde protesto gösterileri olabilir. Protestolardan korktukları için mi adeta olağanüstü hal ilan edildi.

Yunanistan, Fransa ya da Almanya’da yıllarca Nato aleyhindeki protesto gösterilerini izledim.
Abd Başkanı Clinton Atina’ya ziyaretinde, protestocuların Clinton’ı şehre sokmadığını unutamam.

Neden korkuyorsunuz? Korkmayın.
Bırakın Türkiye’de de demokratik barışçı gösteriler olsun. Kamuoyunun tepkisi iktidarları zayıflatmaz. Aksine baskılara direnmesi için güçlendirir.
Yeter ki gerçekten direnmek isteyin!

Nato’ya gelince!
Neden Halk Tv, Sözcü, Anka ajansı ve Cumhuriyet Gazetelerinin zirveyi izlemelerini yasaklıyorsunuz.
Yıllarca Nato zirvelerini izledim.
Birçok Nato Genel sekreteriyle röportajlar yaptım.
Eğer, Saray istediyse ve de NATO GENEL SEKRETERİ RUTTE, yasakları kabul ettiyse, TARİHİ HATA YAPAR.
Rutte’ye Nato anlaşmasını hatırlatıp çağrı yapıyorum.

Sözleşmenin girişini aynen aktarıyorum;
“Halklarının özgürlüğünü, ortak mirasını ve uygarlığını; demokrasi, bireysel özgürlük ve hukukun üstünlüğü ilkeleri üzerine kurulu olarak korumaya kararlıdır”

Madde çok açık!
Nato demokrasiyi ve özgürlükleri korumak için kuruldu. EĞER, RUTTE, yasakları kaldırmazsa! NATO’NUN TEMELİNE DİNAMİT KOYMUŞ OLUR!
NATO TARİHİNE KARA LEKE VURUR.

 

-Konuk Yazar - 23:26 A A
BENZER HABERLER