ABD niçin Suriye’nin kuzeyinde askeri üsler kuruyor?
Anadolu Ajansı’nın Suriye’nin kuzeyinde kurulan ABD üsleriyle ilgili haberini değerlendiren Suriyeli vekil Nabil Taama, ABD’nin, Rusya’nın Suriye’deki varlığına karşı denge oluşturmak ve bağımsız Kürt devletinin kurulmasına yardımcı olmak istediğini belirtti.
Taama, “Bu, Suriye’nin bağımsızlığına karşı saldırı. ABD, Suriye topraklarında saldırgan politikasına devam ediyor” dedi.
‘ABD’LİLERİN SURİYE’DEKİ VARLIĞI TAMAMEN YASA DIŞI’
ABD’nin Suriye’deki konumunu sağlamlaştırarak bu konuda Rusya’yı geçmek istediğini söyleyen Suriyeli politikacı, “Ama Rusya, Suriye hükümetiyle yapılan anlaşmalara uygun hareket ediyor” diye kaydetti.
Diğer yandan Suriyeli askeri strateji uzmanı Tuğgeneral Muhammed İsa, “ABD’lilerin Suriye’deki varlığı tamamen yasa dışı, bunun için hiçbir meşru dayanağı yok. ABD’liler, başta IŞİD olmak üzere tüm terör örgütlerinin ve sözde Suriye muhalefetinin eylemlerini yönetiyor, oysa Rusya tamamen farklı davranıyor” yorumunda bulundu.
Sputnik
BENZER HABERLER
-
Rusya-Ukrayna hattında gece boyunca karşılıklı saldırılar: En az üç kişi yaşamını yitirdi
-
Deniz Göktaş: Bir kuşağın ruh halini anlatan komedyen
-
Avrupa yanıyor: Rekor sıcaklar doğuya yayılıyor
-
İran Dışişleri: Güney sahillerine saldırı mutabakatın ihlali
-
Evrensel muhabiri Doğa Baskan tahliye edildi
-
ABD, bir yük gemisine saldırının ardından İran’ı vurdu
YORUM BIRAK
YORUMLAR
Hiç yorum yapılmamış.
