ABD niçin Suriye’nin kuzeyinde askeri üsler kuruyor?
Anadolu Ajansı’nın Suriye’nin kuzeyinde kurulan ABD üsleriyle ilgili haberini değerlendiren Suriyeli vekil Nabil Taama, ABD’nin, Rusya’nın Suriye’deki varlığına karşı denge oluşturmak ve bağımsız Kürt devletinin kurulmasına yardımcı olmak istediğini belirtti.
Taama, “Bu, Suriye’nin bağımsızlığına karşı saldırı. ABD, Suriye topraklarında saldırgan politikasına devam ediyor” dedi.
‘ABD’LİLERİN SURİYE’DEKİ VARLIĞI TAMAMEN YASA DIŞI’
ABD’nin Suriye’deki konumunu sağlamlaştırarak bu konuda Rusya’yı geçmek istediğini söyleyen Suriyeli politikacı, “Ama Rusya, Suriye hükümetiyle yapılan anlaşmalara uygun hareket ediyor” diye kaydetti.
Diğer yandan Suriyeli askeri strateji uzmanı Tuğgeneral Muhammed İsa, “ABD’lilerin Suriye’deki varlığı tamamen yasa dışı, bunun için hiçbir meşru dayanağı yok. ABD’liler, başta IŞİD olmak üzere tüm terör örgütlerinin ve sözde Suriye muhalefetinin eylemlerini yönetiyor, oysa Rusya tamamen farklı davranıyor” yorumunda bulundu.
Sputnik
BENZER HABERLER
-
Cahit Kılıç: İnsan, vicdan ve fırdöndüler!
-
Amerikan basını: İran, Katar’daki Ortak Hava Operasyonları Merkezi’ni kullanılamaz hale getirdi
-
Putin: Şu an için Zelenskiy’le buluşmayı anlamlı bulmuyorum
-
Finlandiya Cumhurbaşkanı’ndan AB çıkışı: ‘Türkiye’yi yeniden düşünmeliyiz’
-
Gazeteci İsmail Arı hakkında tahliye kararı verildi
-
Ceyda Karan: Petersburg Ekonomi Forumu sürüyor: Rusya ciddi yol katetti
