Cihangiri: İran ve Türkiye’nin işbirliği bölgenin yararınadır
D-8 liderler zirvesinin kulisinde gerçekleşen görüşmede Cihangiri, İran ve Türkiye bölgenin iki büyük devleti olarak geniş kapasitelere sahip olduklarını ve bu kapasitelerden ikili ilişkileri geliştirme yolunda kullanmak gerektiğini belirtti.
Sınırların korunması ve bölgede barış ve istikrarın sağlanmaı ve terör ve radikalizmle mücadele iki ülkenin ortak hedefleri olduğunu belirten Cihangiri, iki ülkenin işbirliği bölgenin yararına olacağını kaydetti.
Görüşmede Erdoğan da ülkesi İran ile tüm alanlarda ilişkilerini geliştirmekte kararlı olduğunu ve hazırlanan programlarla birlikte ikili ticaret hacmi 30 milyar dolar hedefine ulaşacağını belirtti.
Erdoğan ayrıca Kuzey Irak’ta yapılan referandumu yanlış hareket niteledi.
FHA editörü-İsmail Bendiderya
-
İran: ABD ile savaşı sona erdirecek anlaşma ‘hiç bu kadar yakın olmadı’
-
Pezeşkiyan: İran bağımsızlığını, onurunu ve toprak bütünlüğünü kararlılıkla savunacak
-
NATO, Kosova’da ‘iyileşen güvenlik’ gerekçesiyle asker sayısını azaltacak
-
İran medyası, ABD’yle ‘çatışmayı bitirecek’ anlaşmanın taslağını yayınladı
-
Brexit’in onuncu yılı: İngilizler pişman değil
-
Ermenistan’da muhalefet seçimlerin iptali için başvurdu
