Maliki: Rusya olmasaydı Ortadoğu yok olurdu
Irak Başbakan Yardımcısı Nuri el Maliki, Rusya’nın, Suriye’deki sorun karşısında farklı bir duruşu sergilemesi halinde önce Şam ardından da Bağdat’ın düşeceğini söyledi.
Sputnik’e konuşan Maliki, “Rusya’nın Suriye sorunuyla ilgili ABD’den çok farklı duruş sergilemeseydi Suriye’deki rejim düşer, bunun sayesinde teröristler daha da aktif hale gelir, bölgenin haritası değişir, sonuçta da Bağdat düşerdi” ifadelerini kullandı.
Musul zaferinin ABD’nin başarısı olmadığını kaydeden Maliki, “Evet onlar bize havadan destek verdi ama başarıdaki temel pay Irak askeri, halk güçleri ve Irak hava kuvvetlerine ait” diye ekledi.
Maliki, 23 Temmuz’da 3 günlük ziyaretle Moskova’ya gelecek.
Sputnik
BENZER HABERLER
-
İsviçre, nüfusu 10 milyonla sınırlandırma planını reddetti
-
ABD-İran anlaşma taslağının detayları: Petrol muafiyeti, nükleer sınır ve varlıkların iadesi
-
Türkiye Dünya Kupası’na Avustralya mağlubiyetiyle başladı
-
Meclis önünde açıklama yapmak isteyen öğretmenlere polis müdahale etti, gözaltılar var
-
LGS soru kitapçıkları ve cevap anahtarları yayımlandı
-
Petrol fiyatları marttan bu yana en düşük seviyeye geriledi
